پیامک رایگان

پیامک رایگان- payamakraygan.com

پیامک پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه | Pishgiri

پیامک پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به منظور ارتقاء آگاهی عمومی و آگاهی حقوقی مردم در جهت پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی ارسال می‌شود. در ادامه با این‌گونه پیامک‌ها آشنا میشویم.

اشتراک گذاری

پیامک-پیشگیری-از-وقوع-جرم-قوه-قضاییه-Pishgiri-payamakraygan.com

نقش پیامک پیشگیری در کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی

رییس کل دادگستری در خصوص پیامک پیشگیری از وقوع جرم میفرماید، اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های عمومی حقوقی با استفاده از ظرفیت رسانه‌های دیجیتال عاملی مهم در کاهش حجم ورودی پرونده ها به محاکم قضایی دانست.

ناآگاهی حقوقی و اجتماعی زمینه بسیاری از مشکلات در معاملات، قراردادها، دعاوی خانوادگی و حتی بروز جرایمی سایبری مانند پیامک جعلی ابلاغیه ثنا؛ مباحثی که هرکدام به تنهایی زمینه ساز تشکیل بسیاری از پرونده های کیفری وحقوقی در دستگاه قضایی است.

به همین دلیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با ایجاد سامانه پیامک با سر شماره اختصاصی Pishgiri در جهت پیشبرد این اهداف اقدام نموده است و هزینه این پیامک رایگان است.

پادکست پیامک پیشگیری

در پادکست زیر توضیح هات کلی و حوادثی که به دلیل عدم آگاهی مردم اتفاق افتاده است را آماده کرده ایم.

 

نمونه پیامک پیشگیری

نمونه‌هایی از پیامک‌هایی است که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه برای هموطنان می‌فرستد تا دانش و توانمندی حقوقی مردم افزایش یابد.

هموطن گرامی
تماس تلفنی از پیام‌رسان واتساپ مبنی بر برنده شدن، کلاهبرداری و به قصد تخلیه حساب بانکی شماست. از پاسخ دادن به این تماس‌ها و ارائه کد ارسالی در متن پیامک جداً خودداری نمایید.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

به موجب ماده ۵۹۵ قانون مجازات اسلامی، چنانچه شرط شود پول یا کالا با شرطِ اضافه به قرض‌دهنده بازگردانده شود، این عمل ربا بوده و ربادهنده، رباگیرنده و واسطه به حبس، جزای نقدی، رد مال اضافی و… محکوم می‌گردند.

پیامک پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه

پیامک پیشگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه - پیامک رایگان

 

برای جلوگیری از کلاهبرداری و فروش یک ساختمان به چند نفر و تضمین بهتر حقوق پیش‌خریدار، باید برای تنظیم قراردادِ پیش‌فروش ساختمان به دفاتر اسناد رسمی مراجعه شود.

عرضه، حمل یا نگهداری ارزِ فاقد صورتحساب خرید معتبر یا فاقد مجوز ورود توسط اشخاصی غیر از صرافی، بانک یا موسسه مالی اعتباریِ دارای مجوز از بانک مرکزی، قاچاق ارز محسوب می‌شود.

چک‌های صیادی باید توسط صادرکننده یا انتقال‌دهنده در سامانه صیاد ثبت شود. دریافت‌کننده باید اطلاعات مربوط به خود و چک را در سامانه صیاد تأیید نماید، در غیر اینصورت چک قابل وصول نیست. جلوگیری از جعل، دستکاری چک، سرقت، کلاهبرداری، مفقودی و صدور اجرائیه بدون نیاز به حکم دادگاه از امتیازات ویژه چک‌های صیادی ‌است.
بیشتر بدانیم:
scpd.eadl.ir/news/ID/41137

 

احتمالا شما هم تاکنون یکی از این پیامک‌ها را دریافت کرده اید به گفته مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی قوه قضاییه تاکنون ۱۳ مرحله پیامک پیشگیری در بحث کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به سیم کارت‌های فعال ارسال شده است.

آقای مسعودی فر می‌گوید در هر هفته ۹۶ میلیون پیامک و برای هریک از سیم کارت‌های فعال کشور یک پیام حقوقی ارسال می‌شود. در ارسال این پیامک‌ها نیز نه عملکرد ذکر می‌شود و نه پیامک تبلیغاتی است بلکه (بیان اقدامات این حوزه است) و صرفا نیازمندی‌های حقوقی شهروندان را در ارسال پیامک‌ها به آن‌ها اطلاع رسانی می‌کنیم و می‌گوییم که در انعقاد قرارداد‌ها چه مباحثی را باید توجه کنند و کدام رفتار‌ها ممکن است رفتار‌های مجرمانه‌ای باشد و برای آن‌ها مشکل ایجاد کند.

بررسی پیامک پیشگیری قوه قضاییه

 

مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی قوه قضاییه معتقد است: هرچقدر اطلاعات حقوقی شهروندان بیشتر باشد، طبیعتا کمتر در معرض وقوع جرم قرار می‌گیرند و خودشان هم در تنظیم رفتار‌ها و اعمال حقوقی خودشان می‌توانند دقت بیشتری کنند.

مسودی فر می‌افزاید: بنا داریم نیازمندی‌های مردم را شناسایی و ارسال پیامک‌ها را هدفمند کنیم و اگر این امکان برای ما فراهم باشد به تناسب شغل افراد مانند بانک شماره موبایل، اطلاعات حقوقی به آن‌ها بدهیم و به تناسب نوع فعالیت‌هایی که مردم در حال انجام هستند، اطلاع رسانی کنیم و اطلاعات حقوقی را به صورت تخصصی و دسته بندی شده در اختیار مردم قرار دهیم.

البته پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات براساس قانون از اصلی‌ترین و مهمترین وظایف دستگاه قضایی هم است. در این خصوص معاون قوه قضاییه تاکید می‌کند که همواره در این مسیر گام‌های بلندی برداشتیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معتقد است: امروز کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آن است که در سراسر کشور تمهیداتی را اتخاذ کنند، یکی از مسائل بسیار مهم در این خصوص آگاهی دادن به مردم است نسبت به اتفاقاتی که می‌افتد، گاهی سرقتی صورت می‌گیرد و باید به مردم بگویند که شما چگونه رفتار کنید که سرقت صورت نگیرد.

یکی از عوامل مهم در اجرای موفق این طرح نیز، دریافت بازخورد‌های مردمی است که بررسی‌ها و گفت و گوی رو در رو با مردم نشان می‌دهد ارسال این پیامک‌ها بسیار کمک کننده، آموزنده و پیشگیرانه بوده است.

مدیرکل پیشگیری معاونت اجتماعی قوه قضاییه معتقد است: با توجه به پیشنهاد‌هایی که از طرف مردم و صاحب نظران دریافت کرده ایم، پیامک پیشگیری را بیشتر هدفمند و جهت دهی و طوری تنظیم و ارسال می‌کنیم که بیشتر مورد استفاده مردم قرار گیرد. تلاش می‌کنیم با دقت بیشتر به سمت موضوع‌هایی برویم که مورد نیاز مردم است و این مسیر را ادامه می‌هیم.

مسعودی فر تاکید می‌کند: طبق نظرسنجی اتفاق افتاده بازخورد‌ها خیلی مثبت و خوبی را پس از ارسال پیامک به دست آوردیم، طبق بررسی‌های که از اپراتور‌های ارسال کننده پیامک داشتیم، خوشبختانه شکایتی مبنی بر اینکه برای دریافت این پیامک‌ها اظهار تمایل نکنند، دریافت نکردیم و استقبال خوبی از این پیامک‌ها شده است.

ارسال پیامک پیشگیری به صورت تصادفی یا شانسی نیست بلکه کمیسیونی تشکیل دادیم که از قضات دادگستری در آنجا حضور دارند و موضوع‌های مختلف را بررسی می‌کنند و در چارچوب‌های هدفمند این پیام‌ها ارسال می‌شود.

 

4/5 - (1 امتیاز)
فهرست مطالب

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «پیامک پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه | Pishgiri»

  1. سلام جسارتی اگرمعلمی خیلی دانش آموزی را اذیت کرد تا آنجایی که روی اعصاب وروان دانش آموز راه رفت چکار باید کرد.یکی از معلمین محترم بقدر با اعصاب بچه ها بازی می کنه که باعث ترک تحصیل دانش آموز میشه این مشکل را به چه طریق پیگیری کنم متشکرم

  2. نجمه کیهان

    سلام،اگر بخواهم به تمام پیام هایی که از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دسترسی داشته باشم ،باید به چه سایت یا درگاهی مراجعه کنم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن