پیامک رایگان

پیامک رایگان- payamakraygan.com

پیامک جعلی ابلاغیه: پیامک کلاهبرداری ثنا

پیامک جعلی ابلاغیه و کلاهبرداری ثنا - با وجود تاکیدات زیاد پلیس فتا و قوه قضائیه در خصوص پیامک کلاهبرداری ثنا، متاسفانه باز هم تعدادی از همشهریان در دام این گونه پیامک ها می افتند.

اشتراک گذاری

اخیرا نیز یکی از همکاران محترم در دام این روش کلاهبرداری ثنا قرار گرفته است که خوشبختانه با هوشیاری به موقع، متوجه قصد سودجویان شده و مانع اقدامات بعدی کلاهبرداران گردیده است.

ولی متاسفانه زمانی که بر روی لینک در پیامک جعلی ابلاغیه کلیک کرده یک نرم افزار مخرب در گوشی وی نصب شده است، و به این شیوه در دام سودجویان قرار گرفته و صدها پیامک از شماره موبایل وی برای شماره های ناشناس ارسال شده و ناخواسته در حلقه پازل شبکه‌ای کلاهبرداری سودجویان قرار گرفته است!

روش کلاهبرداری ثنا با پیامک

در این نوع کلاهبرداری، مجرمین با استفاده از ارسال پیامک جعلی ابلاغیه حاوی لینک، از قربانی خود می خواهند که جهت مشاهده شکوائیه بر روی لینک کلیک کند.

در برخی از موارد فرد به سایتی جعلی جهت مشاهده ابلاغیه هدایت می‌شود و در اینجا با درخواست پرداخت مبلغ ناچیزی برای مشاهده ابلاغیه کلیه اطلاعات کارت بانکی فرد را دریافت نموده و نسبت به برداشت موجودی حساب اقدام می کنند.

پیامک جعلی ابلاغیه پیامک کلاهبرداری ثنا - payamakraygan

روش کلاهبرداری ثنا با نصب نرم افزار

در روش دیگر زمانی که کاربر بر روی لینک کلیک نماید به ظاهر اپلیکیشن دانلود می شود که در واقع یک نوع بدافزار است، که با نصب آن مجدد فرد را به صفحه پرداخت بانک، هدایت می کند تا در صورت ورود اطلاعات کارت بانکی توسط کاربر، نسبت به برداشت موجودی فرد اقدام نمایند.

در این روش علاوه بر تلاش برای خالی کردن حساب بانکی فرد قربانی، با نصب نرم‌افزار مخرب بر روی موبایل کاربر بدون اطلاع صاحب گوشی، شروع به ارسال همان پیامک کلاهبرداری از خط قربانی، برای صدها بانک شماره ناشناس می کنند و بدین ترتیب یک شبکه هرمی جهت به دام انداختن قربانیان بیشتر با سوء استفاده از دیگر قربانیان ایجاد می نمایند و در واقع ردپای خود را نیز به این شیوه پاک می نمایند، چراکه پیامک از سمت فردی برای افراد دیگر ارسال می شود که خود نیز یک قربانی است!

پیامک جعلی ابلاغیه پیامک کلاهبرداری ثنا - پیامک رایگان

چند نکته قابل توجه در خصوص پیامک کلاهبرداری ثنا:

 

  1. پیامک اصلی سامانه ثنا، فاقد لینک و فقط با شماره اختصاصی ۱۰۰۰۴۹ و ۱۰۰۰۴۹۰ تا ۱۰۰۰۴۹۹ و ۵۰۰۰۴۹ ارسال میشود.
  2. در صورت دریافت پیامک های مشکوک و حاوی لینک پرداخت به هیچ وجه بر روی لینک کلیک نکنید بلکه با مراجعه به سایت رسمی مربوطه، نسبت به بررسی صحت پیامک دریافتی اقدام نمایید. به عنوان مثال سایت رسمی ابلاغیه قضایی ثنا ( iehraz.adliran.ir ) می باشد که در نمونه کلاهبرداری ثنا ذکر شده با استفاده از همان نام در دامنه دیگری به این شکل اعلام شده: ( adliran . ws )
  3. به سرشماره دریافت پیامک توجه کنید در این مورد ذکر شده، پیامک از یک شماره شخصی برای فرد ارسال شده است ( هر چند در صورت ارسال از سرشماره های غیرشخصی نیز بایستی دقت و بررسی لازم برای مشخص شدن صحت آن انجام شود)
  4. به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نیست.
  5. ابلاغ الکترونیک برای کسانی ارسال می‌شود که پیش از آن در سامانه ثنا ثبت نام کرده‌اند.

شما باید دقت داشته باشد که هرگز با سر شماره‌های موبایل یا شخصی از سوی قوه قضاییه برای کسی پیامک ابلاغیه قضایی ارسال نمی‌شود. در عین حال باید بدانید تنها آدرس معتبر و رسمی سامانه ثنا که حالا به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی تغییر نام داده، adliran.ir است و نباید به هیچ آدرس و وب سایت دیگری مراجعه کنید.

همچنین باید مراقب باشید که کلیه خدمات ابلاغ سامانه ثنا یا سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی رایگان هستند و نیاز نیست هیچ گونه مبلغی بپردازید.

مجرمین سایبری هر روز با بکارگیری روش‌های جدید در جستجوی قربانی می‌گردند، بنابراین شیوه‌های آنها تنها به موارد ذکر شده بالا محدود نمی‌شود و همیشه باید هشیار و آگاه باشید. و هرگز از طریق لینک های فرستاده شده در پیامک‌ها وارد هیچ وب سایتی نشوید و از طریق سایت گوگل آدرس واقعی آن را پیدا کنید.

برای نمونه مراقب پیامک های مرتبط با عنوان‌های مختلف مانند همتا و رجیستری گوشی باشید تا در دام مجرمین سایبری گرفتار نشوید.

4/5 - (1 امتیاز)
فهرست مطالب

نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن